woensdag 5 oktober 2016

Op zoek naar een telefoonhouder voor op de scooter

Van de week stuurde ik een vriend van ons, die al een aantal jaar hier in Beijing woont, een berichtje met de vraag waar ik een telefoonhouder voor op mijn scooter kan kopen. Ik was al naar meerdere winkels geweest en niemand had het, of kon mij vertellen waar het te koop zou zijn. Of nou ja, meestal spreken ze niet goed genoeg Engels om het uit te kunnen leggen.
Op dat berichtje kreeg ik het antwoord: "Tuanjiehu market. It literally got everything. This is the location." Dus met de navigatie in m'n hand wandelde ik richting die locatie. Ongeveer twee kilometer van ons huis.
Het was even flink zoeken, want het was niet zomaar te zien. Ik was op zoek naar een mall of iets dergelijks. Wel zag ik een zaak waar ze scooters verkopen, daar liet ik de vriendelijke verkoper een plaatje zien van wat ik zocht. Hij wees naar een, sorry voor mijn taalgebruik, aftans gebouw. Daar moest ik naar binnen.... Met een beetje tegenzin liep ik die kant op. Maar al snel werd ik vrolijk van wat ik zag toen ik binnen kwam. Het eerst stalletje wat ik tegen kwam had van allerlei telefoon accessoires. Weer liet ik hetzelfde plaatje zien, en ja hoor! Voor minder dan €5,- kon ik daar een goede houder kopen... hèhè... eindelijk makkelijk navigeren als ik op m'n scooter zit.

Maar de hal waar ik naar binnen gelopen was, was echt enorm. Dus ik liep nog maar even verder, wat ik om de bocht zag kon ik bijna niet geloven. Een complete markt! Alleen dan indoor.... en ja, nu snapte ik de zin "It literally got everything." Allerlei kraampjes met van alles en nog wat! Ik heb een klein stukje voor jullie gefilmd.


Nadat ik een rondje gelopen had, ging ik er bij een andere uitgang uit. Daar stond nog zo'n hal, weer behoorlijk aftans.... maar goed, ik was wel nieuwsgierig wat ik daar tegen ging komen.
Dit was weer een indoor markt, maar dan voor dieren. Voornamelijk vissen... Zie de foto's, die zeggen genoeg volgens mij.




















 Ik heb mijn ogen uitgekeken hier.



1 opmerking:

  1. Echt helemaal geweldig, wat een prachtig avontuur zo! En wat leul dat we op deze manier mee mogen genieten 😊. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen