dinsdag 18 oktober 2016

Twee weken verder

En zo zijn we alweer twee weken verder. Hier even wat hoogtepunten en gebeurtenissen van de afgelopen weken.
De eerste week van oktober was het hier vakantie. Het is in China de gewoonte om na de vakantie een aantal dagen weer in te halen. Dus zaterdag 8 en zondag 9 oktober moest ik werken. Zelf vind ik dit maar een rare gewoonte, waarom heb je dan vakantie? Plus dat een schoolweek van 7 dagen achter elkaar voor de kinderen ook wel erg veel is. Die kleintjes van drie en vier jaar waren aan het eind van de week erg moe. Erg zinvol is het dan ook niet naar mijn mening.

Maar Zondag 9 oktober heb ìk vrij gevraagd en zijn we naar de muur gegaan. Dit was echt de perfecte dag om te gaan! Het was super rustig doordat het een werkdag na de vakantie was. Martin heeft op dit moment stagiaires die ook mee gingen. En onze au pair ging ook mee.
Met z'n allen.
Met z’n zessen (natuurlijk inclusief ons zoontje) zijn we in de loop van de ochtend in de taxi gestapt. Na een rit van 1,5 uur waren we bij de plek om naar de muur te kunnen. Maar voordat we daadwerkelijk de muur op gingen, eerst even een lunch. Eenmaal boven hebben we super genoten van dit prachtige wereldwonder. We zijn vanaf de gondellift naar de kabelbaan gelopen, wat bij dit stuk muur inhoudt dat we 10 toren gepasseerd zijn. Erg mooi om te zien dat elk stukje muur er weer net anders uit ziet. En ook bij de torens is er verschil. Waar dit precies aan ligt, geen idee. Als we daar achter zijn dan horen jullie dat! Voor nu denken we dat het eraan ligt dat natuurlijk niet alles in 1x gebouwd is.
Wat is de muur toch gaaf!
Prachtig!


Het was een prachtige dag en we hebben allemaal erg genoten.




Stijl stukje beklimmen.
Soms heb je van die laatste moment gevalletjes. Woensdagmiddag (12e) had ik er bijvoorbeeld twee. 
Ik kwam om twee uur weer op school. Vertelt de andere buitenlandse leerkracht mij dat we donderdagmiddag een studiemiddag hebben op een andere kindergarten. Ik nog in de gedachte dat je zoiets wel van de voren hoort… “welke donderdag?” “Morgen.” Was het antwoord. Het bleek dus dat we met een deel van de buitenlandse leerkrachten van RYB bij elkaar kwamen om een van de leerkrachten te observeren. De studiemiddag was gezellig, leuk en leerzaam.
Het tweede gevalletje laatste moment die woensdag was tijdens mijn eerste Engelse les. Om halfdrie kwam ik goed voorbereid Yellow 2 binnen. Die middag moest ik Yellow 2, Yellow 3 en Blue lesgeven. Ik was druk bezig met de les toen om kwart voor drie een van de leerkrachten binnen komt die wel een beetje Engels kan. Ze komt naar me toe om te zeggen dat de les moet stoppen. De kinderen moeten namelijk om drie uur buiten staan. Na wat doorvragen bleek het zo te zijn dat alle Yellow en Blue klassen die middag naar buiten moesten. Er was iets met sport en spel. Oké leuk, mijn lessen gingen dan wel niet door. Maar ik vond het wel leuk om lekker mee naar buiten te gaan voor wat leuke spelletjes met de kids.
Eenmaal buiten moesten de kinderen per klas een stuk marcheren en in een bepaalde opstelling gaan staan. Dit duurde al met al ruim een half uur. Ik dacht, nu komen de spelletjes…. Maar nee! Iedereen ging weer naar binnen. Dit bleek het oefenen te zijn voor de opening van de sport en spel later deze week. Ach ja, iet met een taalbarrière.
Op mijn horloge kijkend dacht ik nog, de Engelse les aan Blue kan doorgaan. Dus ik ging vol goede moed weer naar binnen om mijn spullen te pakken en ik liep naar het lokaal van Blue. Helaas, geen kind te bekennen. Waar ze wel waren, geen idee. Al met al heb ik deze middag dus maar 15 minuten Engelse lesgegeven.


Entree Pizza festival 
Proost
Afgelopen zondag (16e) werd er in Beijing een Pizza festival georganiseerd. Er waren verschillende standjes met pizza’s en ander eten. Op het podium werden verschillende dingen georganiseerd, zoals pizzadeeg gooien. Dit was een wedstrijd, wie het hoogst het deeg kon gooien. Wel moest de pizza heel blijven en weer gevangen worden. Erg gaaf om te zien! De pizza’s waren erg lekker, er was lekker drinken en ik heb nog een Baozza geproefd.
Dit is een Baozi broodje en een pizza in één. Dat was verrassend lekker!



Dit was het voor nu. Tot de volgende keer!
Zàijiàn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten